Üdvözöljük a Csepeli Honda bontó
egyik oldalán, ez az oldal kimondottan a Honda Civic
tulajdonosoknak, lehetséges vásárlóknak és ennek a típusnak az
érdeklődői részére készült. Igyekszünk bemutatni a modelleket és
felsorolni, milyen hibák fordulnak, fordulhatnak elő , itt szeretném
azonban kiemelni, hogy a Honda összes típusa és modellje híresen jó
minőségű és bátran javaslom , javasoljuk mindenkinek, aki magas
minőséget keres.
Most már több mint 20éve foglalkozzunk Honda alkatrészek
kereskedelmével erről bővebben itt olvashat:
www.csepelihondabonto.hu
Esetleg más Honda modellekről is
szeretne hasonló cikket olvasni, akkor kattintson a kívánt linkekre:
Amennyiben tovább klikkelt valamelyik saját további oldalunkra akkor
köszönöm, ha pedig most ezt a sort olvassa akkor is köszönöm, hogy
végigolvasta bemutatkozásunkat és hogy felkeltette érdeklődését amit
itt olvasott. Ezen dolgozunk hosszú évek óta.
Amennyiben alkatrészre van szüksége, kérjük keressen meg minket az
alábbi elérhetőségek egyikén. Javasoljuk, hogy lentebb felsorolt
"típushibákat" olvassa át, hátha megoldást talál problémájára,
melyre esetleg sok helyen nem tudtak megoldást kínálni. Autóvásárlás
előtt, és után is érdemes átfutni, milyen hibák jöhetnek elő a Honda
Civic típusoknál.
Hondás Garázs a Csepeli Honda Bontó
Címünk:
1214 Budapest XXI. ker. (Csepel) II. Rákoczi Ferenc út 185.
Mobil telefonszám:
+36 20 945 2242
Vonalas telefonszám:
+36 1 769 01 44
Weboldalunk:
www.csepelihondabonto.hu
Vagy keress minket Facebookon!
Ha tetszik oldalunk, és szeretnél új
hírekről, érdekességekről, akciókról
értesülni, kattints a Tetszik gombra!
Köszönjük!
Az összes Honda modellre elmondható, hogy
nagyon magas minőséget képvisel, minden
megbízhatósági statisztikát vezet, még a németek által
készítetteket is. Tehát nehéz olyan dolgot mondani a Hondánál hogy
típushiba, inkább szerencsés kifejezés azt mondani, hogy sűrűbben
keresett alkatrész, melyek leginkább az autók kora,
futásteljesítménye, és esetleges törések miatt jelentkezik. Elég
régóta vagyunk a piacon ahhoz, hogy reális képet kapjunk arról
milyen alkatrészek fogynak nagyobb számban.
HONDA Civic
1988-1991
Alkatrész: vízhűtő
Hiba: Általában kisebb balesetek, illetve az útfelületről
felpattanó kavicsok áldozatai. Korosabb (20 év körüli) darabok
esetén anyagfáradás miatt is jelentkezhet már probléma.
Javasolt megoldás: Az új hűtőket részesítjük előnybeni.
Főleg a régebbi darabok esetében, mivel a régi bontott vízhűtők
megbízhatósága kétes.
Alkatrész: Gyújtás
Hiba: Ha nincs szikra akkor trafó vagy gyújtásmodul.
Nehéz biztonsággal megállapítani, hogy melyik romlott el, viszont ha
egyik pillanatról a másikra történt lépett elő a hiba és azóta
egyszer se indult be az autó akkor nagy valószínűséggel trafó. De akár egy rosszul elvégzett motormosás is
okozhatja a bajt. Akár lehet az elosztó fedél kopása, vagy az
elektronika elöregedése is probléma.
Javasolt megoldás: Vásároljunk bontott elosztó fejet,
vagy az esetleges hibás alkatrészt akár újonnan is.
Alkatrész: Főrelé
Hiba: A relében a forrasztások elengednek, az autó nem indul.
Eleinte csak egyszer-egyszer, majd a teljes halál.
Javasolt megoldás: Bontott főrelét tudunk adni.
Alkatrész: Féltengely
Hiba: A benne lévő csapágyak idővel elkopnak,
futásteljesítménytől függően. A kanyarban hallható kattanó
hangokból lehet a külső féltengelycsukló hibájára következtetni.
Viszont gázadásnál történő kormány remegés - rázás esetén a belső
féltengelycsukló lesz nagy valószínűséggel a hiba forrása. Sajnos van, hogy ha nagyon
nem figyelt az előző tulaj, akkor a féltengely közepén képes eltörni
maga az egész tengely, főleg a gumi alatt.
Javasolt megoldás: Ha a rúd tört el, akkor bontott,
bevizsgált - sok esetben felújított - féltengelyt adunk. Ha a külső
csukló, akkor új utángyártott újat javasoljuk. Belső csukló esetén,
mivel nem létezik új utángyártott, ezért a bontott jó állapotú a
keresett alkatrész.
Alkatrész: Féknyereg
Hiba: Az elsők általában szakszerűtlen szerelés miatt mennek
csak tönkre, vagy ha extrém sokat állt az autó szabad téren, és a
rozsda kikezdte a tömítéseket. A hátsó viszont jellemző probléma,
mivel oda a fékerő kis százaléka jut csak el, ezért hajlamos a
dugattyú "beállni", és a nyereg összerohadni.
Javasolt megoldás: Legtöbb típusnál teljesen felújított féknyergeket árulunk
raktárról.
Alkatrész: Kipufogó
Hiba: A só és a hő egyaránt dolgozik azon, hogy rozsdásodjon
a kipufogó. Általában ez is a probléma oka 99%-ban.
Javasolt megoldás: Leginkább az új utángyártott kipufogót
tudjuk ajánlani, de lehetőség van bontott gyári, és új gyári
beszerzésére is nálunk.
Alkatrész: Váltó olaj
Hiba: Illendő időnként lecserélni. 96-IG a Honda a 10w40
motorolajat javasolja, utána viszont szigorúan az MTF (automata
esetén ATF) GYÁRI HONDA váltóolajat.
Javasolt megoldás: Kimérve kínáljuk a gyári váltóolajat.
Alkatrész: Szilentek
Hiba: A gumi szilentek az idő folyamán kikeményednek,
megrepedeznek, és a folyamatos terhelés hatására egy idő után
cserére szorulnak. Ennek jele az autó stabilitásának romlása. Érdemes
időnként átnézni.
Javasolt megoldás: Bontottat nem is lehetséges adni, és nem
is javasolt megpróbálni kiszerelni. Új szilenteket raktárról kínálunk, gyári újat, és új utángyártottat.
Alkatrész: Első gátlók és
rugók
Hiba: A gátlók és rugók a rossz utak áldozatai. Általában a
nagyon-nagyon sokat futott daraboknál jelentkezik a két alkatrész
együttes tönkremenetele, vagy akár a rugó törése, melyre ültető rugókkal sokan "rásegítenek".
Javasolt megoldás: Új lengéscsillapítókat, új rugókat, vagy
akár komplett gátlókat adunk általában. Kérésre
persze van válogatott bontott is.
HONDA Civic
1992 - 1995
Az összes Honda modellre elmondható, hogy
nagyon magas minőséget képvisel, minden
megbízhatósági statisztikát vezet, még a németek által
készítetteket is. Tehát nehéz olyan dolgot mondani a Hondánál hogy
típushiba, inkább szerencsés kifejezés azt mondani, hogy sűrűbben
keresett alkatrész, melyek leginkább az autók kora,
futásteljesítménye, és esetleges törések miatt jelentkezik. Elég
régóta vagyunk a piacon ahhoz, hogy reális képet kapjunk arról
milyen alkatrészek fogynak nagyobb számban.
Alkatrész: vízhűtő
Hiba: Általában kisebb balesetek, illetve az útfelületről
felpattanó kavicsok áldozatai. Korosabb (20 év körüli) darabok
esetén anyagfáradás miatt is jelentkezhet már probléma.
Javasolt megoldás: Az új hűtőket részesítjük előnybeni.
Főleg a régebbi darabok esetében, mivel a régi bontott vízhűtők
megbízhatósága kétes.
Alkatrész: Gyújtás
Hiba: Ha nincs szikra akkor trafó vagy gyújtásmodul.
Nehéz biztonsággal megállapítani, hogy melyik romlott el, viszont ha
egyik pillanatról a másikra történt lépett elő a hiba és azóta
egyszer se indult be az autó akkor nagy valószínűséggel trafó. De akár egy rosszul elvégzett motormosás is
okozhatja a bajt. Akár lehet az elosztó fedél kopása, vagy az
elektronika elöregedése is probléma.
Javasolt megoldás: Vásároljunk bontott elosztó fejet,
vagy az esetleges hibás alkatrészt akár újonnan is.
Alkatrész: Főrelé
Hiba: A relében a forrasztások elengednek, az autó nem indul.
Eleinte csak egyszer-egyszer, majd a teljes halál.
Javasolt megoldás: Bontott főrelét tudunk adni.
Alkatrész: Féltengely
Hiba: A benne lévő csapágyak idővel elkopnak,
futásteljesítménytől függően. A kanyarban hallható kattanó
hangokból lehet a külső féltengelycsukló hibájára következtetni.
Viszont gázadásnál történő kormány remegés - rázás esetén a belső
féltengelycsukló lesz nagy valószínűséggel a hiba forrása. Sajnos van, hogy ha nagyon
nem figyelt az előző tulaj, akkor a féltengely közepén képes eltörni
maga az egész tengely, főleg a gumi alatt.
Javasolt megoldás: Ha a rúd tört el, akkor bontott,
bevizsgált - sok esetben felújított - féltengelyt adunk. Ha a külső
csukló, akkor új utángyártott újat javasoljuk. Belső csukló esetén,
mivel nem létezik új utángyártott, ezért a bontott jó állapotú a
keresett alkatrész.
Alkatrész: Féknyereg
Hiba: Az elsők általában szakszerűtlen szerelés miatt mennek
csak tönkre, vagy ha extrém sokat állt az autó szabad téren, és a
rozsda kikezdte a tömítéseket. A hátsó viszont jellemző probléma,
mivel oda a fékerő kis százaléka jut csak el, ezért hajlamos a
dugattyú "beállni", és a nyereg összerohadni.
Javasolt megoldás: Legtöbb típusnál teljesen felújított féknyergeket árulunk
raktárról.
Alkatrész: Kipufogó
Hiba: A só és a hő egyaránt dolgozik azon, hogy rozsdásodjon
a kipufogó. Általában ez is a probléma oka 99%-ban.
Javasolt megoldás: Leginkább az új utángyártott kipufogót
tudjuk ajánlani, de lehetőség van bontott gyári, és új gyári
beszerzésére is nálunk.
Alkatrész: Váltó olaj
Hiba: Illendő időnként lecserélni. 96-IG a Honda a 10w40
motorolajat javasolja, utána viszont szigorúan az MTF (automata
esetén ATF) GYÁRI HONDA váltóolajat.
Javasolt megoldás: Kimérve kínáljuk a gyári váltóolajat.
Alkatrész: Szervo olaj
Hiba: Illendő időnként lecserélni. Nagyon fontos, hogy csak
gyári olajat rakjunk bele, mert egyébként várható a szervo gyors
tönkremenetele.
Javasolt megoldás: 1 literes kiszerelésben áruljuk a gyári
olajat. Fontos tudni, hogy a gyári szervo olaj SÁRGA színű, ellenben
a piacon kapható piros olajakkal szemben.
Alkatrész: Szilentek
Hiba: A gumi szilentek az idő folyamán kikeményednek,
megrepedeznek, és a folyamatos terhelés hatására egy idő után
cserére szorulnak. Ennek jele az autó stabilitásának romlása. Érdemes
időnként átnézni.
Javasolt megoldás: Bontottat nem is lehetséges adni, és nem
is javasolt megpróbálni kiszerelni. Új szilenteket raktárról kínálunk, gyári újat, és új utángyártottat.
Alkatrész: Kilincs,
kesztyűtartó
Hiba: A sok nyitás hatására a külső és a belső kilincs
egyaránt hajlamos eltörni,
illetve autó feltörések áldozatai. A kesztyűtartó viszont
rendszeresen törik a gyenge kilincs szerkezet miatt.
Javasolt megoldás: Bontott kilincsek raktáron.
Kesztyűtartóval kapcsolatban viszont érdemes előbb telefonálni.
Alkatrész: Javító ívek
Hiba: Kis hiba, de nagy bajt okoz. Ha nem takarítjuk
megfelelően a kerékjárati íveket, főleg téli sós utak után, és
hagyjuk a küszöbnél a takaró alá felgyülemleni a sárt, akkor bizony
rohadásnak indul a hátsó ív körbe, akár a küszöböt is
veszélyeztetve.
Javasolt megoldás: Foltozgatni nincs sok értelme, mert
ideiglenes megoldás lesz csak, érdemes utángyártott javítóívekkel
lecserélni az íveket, ha azok már elporladtak. Raktárról kínáljuk
őket.
Alkatrész: Motortartó bakok
Hiba: A gumi szilentekhez
hasonló a probléma. Az idő nem barátja a gumi alkatrészeknek, és
ugye a motor folyamatos mozgása is ellene dolgozik. Kirepedeznek,
majd elszakadnak. Motortartó bak esetén ezt kopogásból, rángatásról
vehetjük észre. Érdemes álló helyzetben, nyitott motorháztetővel
megnézni, hogy mekkorát "bólint" a motor.
Javasolt megoldás: Új gyári és új utángyártott valamint
bontott motortartó bakok
raktáron.
Alkatrész: Váltó
Hiba: Mint a legtöbb autónál, általában a sportos használat
miatt szoktak nyeles tengely csapágyasak lenni, illetve a
félreváltások miatt a szinkronok szoktak sérülni. Sok esetben
olcsóbb egy bontott jó állapotú váltó, mint felújítani.
Javasolt megoldás: Bontott jó állapotú váltók raktáron,
illetve felújításhoz szükséges alkatrészeket is kínálunk.
Alkatrész: Lambda szonda
Hiba: A kipufogó gázt méri, ezért folyamatos hő terhelésnek
van kitéve. Esetleges olajfogyasztás még tovább ronthat az
állapotán. Illetve esetleges leömlő cserénél, nem biztos, hogy kijön
a régiből, és beletörik. (erre érdemes figyelni csak lambda cserekor
is)
Javasolt megoldás: Új utángyártot lambdaszondát nem
javasoljuk (rendelni tudunk,ha kell) gyári új, vagy bontott lambdaszondákat
ajánljuk.
HONDA Civic
1996 - 2000
"Japán - béka lámpás"
Az összes Honda modellre elmondható, hogy
nagyon magas minőséget képvisel, minden
megbízhatósági statisztikát vezet, még a németek által
készítetteket is. Tehát nehéz olyan dolgot mondani a Hondánál hogy
típushiba, inkább szerencsés kifejezés azt mondani, hogy sűrűbben
keresett alkatrész, melyek leginkább az autók kora,
futásteljesítménye, és esetleges törések miatt jelentkezik. Elég
régóta vagyunk a piacon ahhoz, hogy reális képet kapjunk arról
milyen alkatrészek fogynak nagyobb számban.
Alkatrész: vízhűtő
Hiba: Általában kisebb balesetek, illetve az útfelületről
felpattanó kavicsok áldozatai. Korosabb (20 év körüli) darabok
esetén anyagfáradás miatt is jelentkezhet már probléma.
Javasolt megoldás: Az új hűtőket részesítjük előnybeni.
Főleg a régebbi darabok esetében, mivel a régi bontott vízhűtők
megbízhatósága kétes.
Alkatrész: Gyújtás
Hiba: Ha nincs szikra akkor trafó vagy gyújtásmodul.
Nehéz biztonsággal megállapítani, hogy melyik romlott el, viszont ha
egyik pillanatról a másikra történt lépett elő a hiba és azóta
egyszer se indult be az autó akkor nagy valószínűséggel trafó. De akár egy rosszul elvégzett motormosás is
okozhatja a bajt. Akár lehet az elosztó fedél kopása, vagy az
elektronika elöregedése is probléma.
Javasolt megoldás: Vásároljunk bontott elosztó fejet,
vagy az esetleges hibás alkatrészt akár újonnan is.
Alkatrész: Főrelé
Hiba: A relében a forrasztások elengednek, az autó nem indul.
Eleinte csak egyszer-egyszer, majd a teljes halál.
Javasolt megoldás: Bontott főrelét tudunk adni.
Alkatrész: Féltengely
Hiba: A benne lévő csapágyak idővel elkopnak,
futásteljesítménytől függően. A kanyarban hallható kattanó
hangokból lehet a külső féltengelycsukló hibájára következtetni.
Viszont gázadásnál történő kormány remegés - rázás esetén a belső
féltengelycsukló lesz nagy valószínűséggel a hiba forrása. Sajnos van, hogy ha nagyon
nem figyelt az előző tulaj, akkor a féltengely közepén képes eltörni
maga az egész tengely, főleg a gumi alatt.
Javasolt megoldás: Ha a rúd tört el, akkor bontott,
bevizsgált - sok esetben felújított - féltengelyt adunk. Ha a külső
csukló, akkor új utángyártott újat javasoljuk. Belső csukló esetén,
mivel nem létezik új utángyártott, ezért a bontott jó állapotú a
keresett alkatrész.
Alkatrész: Féknyereg
Hiba: Az elsők általában szakszerűtlen szerelés miatt mennek
csak tönkre, vagy ha extrém sokat állt az autó szabad téren, és a
rozsda kikezdte a tömítéseket. A hátsó viszont jellemző probléma,
mivel oda a fékerő kis százaléka jut csak el, ezért hajlamos a
dugattyú "beállni", és a nyereg összerohadni.
Javasolt megoldás: Legtöbb típusnál teljesen felújított féknyergeket árulunk
raktárról.
Alkatrész: Kipufogó
Hiba: A só és a hő egyaránt dolgozik azon, hogy rozsdásodjon
a kipufogó. Általában ez is a probléma oka 99%-ban.
Javasolt megoldás: Leginkább az új utángyártott kipufogót
tudjuk ajánlani, de lehetőség van bontott gyári, és új gyári
beszerzésére is nálunk.
Alkatrész: Váltó olaj
Hiba: Illendő időnként lecserélni. 96-IG a Honda a 10w40
motorolajat javasolja, utána viszont szigorúan az MTF (automata
esetén ATF) GYÁRI HONDA váltóolajat.
Javasolt megoldás: Kimérve kínáljuk a gyári váltóolajat.
Alkatrész: Szervo olaj
Hiba: Illendő időnként lecserélni. Nagyon fontos, hogy csak
gyári olajat rakjunk bele, mert egyébként várható a szervo gyors
tönkremenetele.
Javasolt megoldás: 1 literes kiszerelésben áruljuk a gyári
olajat. Fontos tudni, hogy a gyári szervo olaj SÁRGA színű, ellenben
a piacon kapható piros olajakkal szemben.
Alkatrész: Szilentek
Hiba: A gumi szilentek az idő folyamán kikeményednek,
megrepedeznek, és a folyamatos terhelés hatására egy idő után
cserére szorulnak. Ennek jele az autó stabilitásának romlása. Érdemes
időnként átnézni.
Javasolt megoldás: Bontottat nem is lehetséges adni, és nem
is javasolt megpróbálni kiszerelni. Új szilenteket raktárról kínálunk, gyári újat, és új utángyártottat.
Alkatrész: Javító ívek
Hiba: Kis hiba, de nagy bajt okoz. Ha nem takarítjuk
megfelelően a kerékjárati íveket, főleg téli sós utak után, és
hagyjuk a küszöbnél a takaró alá felgyülemleni a sárt, akkor bizony
rohadásnak indul a hátsó ív körbe, akár a küszöböt is
veszélyeztetve.
Javasolt megoldás: Foltozgatni nincs sok értelme, mert
ideiglenes megoldás lesz csak, érdemes utángyártott javítóívekkel
lecserélni az íveket, ha azok már elporladtak. Raktárról kínáljuk
őket.
Alkatrész: Motortartó bakok
Hiba: A gumi szilentekhez
hasonló a probléma. Az idő nem barátja a gumi alkatrészeknek, és
ugye a motor folyamatos mozgása is ellene dolgozik. Kirepedeznek,
majd elszakadnak. Motortartó bak esetén ezt kopogásból, rángatásról
vehetjük észre. Érdemes álló helyzetben, nyitott motorháztetővel
megnézni, hogy mekkorát "bólint" a motor.
Javasolt megoldás: Új gyári és új utángyártott valamint
bontott motortartó bakok
raktáron.
Alkatrész: Váltó
Hiba: Mint a legtöbb autónál, általában a sportos használat
miatt szoktak nyeles tengely csapágyasak lenni, illetve a
félreváltások miatt a szinkronok szoktak sérülni. Sok esetben
olcsóbb egy bontott jó állapotú váltó, mint felújítani.
Javasolt megoldás: Bontott jó állapotú váltók raktáron,
illetve felújításhoz szükséges alkatrészeket is kínálunk.
Alkatrész: Lambda szonda
Hiba: A kipufogó gázt méri, ezért folyamatos hő terhelésnek
van kitéve. Esetleges olajfogyasztás még tovább ronthat az
állapotán. Illetve esetleges leömlő cserénél, nem biztos, hogy kijön
a régiből, és beletörik. (erre érdemes figyelni csak lambda cserekor
is)
Javasolt megoldás: Új utángyártot lambdaszondát nem
javasoljuk (rendelni tudunk,ha kell) gyári új, vagy bontott lambdaszondákat
ajánljuk.
Alkatrész: Belső kilincs
Hiba: A belső kilincs hajlamos a törésre.
Javasolt megoldás: Bontott jó állapotút kínálunk
raktárról, vagy gyári újat.
Alkatrész: Elektromos
ablakemelő
Hiba: A kikopásra hajlamos alkatrész, sok esetben zöröghet
félig leeresztett ablaknál, illetve kifelé tolhatja az üveget. Ennek
egyik oka, hogy a kosz megszorul a vezető sínben, és az károsítja a
szerkezetet.
Javasolt megoldás: Bontott jó állapotút kínálunk
raktárról, vagy gyári újat.
Alkatrész: Fűtőmotor
Hiba: Fűtés bekapcsolásakor eleinte kicsit duruzsol, majd
idővel zörgő hangot hallat, majd pedig abszolút nem működik.
Javasolt megoldás: Bontott jó állapotút kínálunk raktárról,
vagy gyári újat.
Alkatrész: Kormánymű
Hiba: A kormányzás nehéz lesz, és elfolyik a szervo olaj.
Javasolt megoldás: Bontott jó állapotú kormányműveket
kínálunk raktárról.
Alkatrész: Motorháztető nyitó
bowden
Hiba: A nyitó végén lévő kallantyú letörik, vagy a bowden
elszakad.
Javasolt megoldás: Bontott jó állapotút kínálunk raktárról,
vagy új gyárit.
Alkatrész: Leömlő 1.5 vtec
Hiba: Leginkább az 1.5vtec leömlője (melyben benne a katalizátor is)
szokott elrepedni.
Javasolt megoldás: Bontott jó állapotút kínálunk raktárról.
(gyári új ára 200 000 forint felett van)
HONDA Civic
1996 - 2000
"Angol Civic - Rover Civic"
Az összes Honda modellre elmondható, hogy
nagyon magas minőséget képvisel, minden
megbízhatósági statisztikát vezet, még a németek által
készítetteket is. Tehát nehéz olyan dolgot mondani a Hondánál hogy
típushiba, inkább szerencsés kifejezés azt mondani, hogy sűrűbben
keresett alkatrész, melyek leginkább az autók kora,
futásteljesítménye, és esetleges törések miatt jelentkezik. Elég
régóta vagyunk a piacon ahhoz, hogy reális képet kapjunk arról
milyen alkatrészek fogynak nagyobb számban.
Alkatrész: vízhűtő
Hiba: Általában kisebb balesetek, illetve az útfelületről
felpattanó kavicsok áldozatai. Korosabb (20 év körüli) darabok
esetén anyagfáradás miatt is jelentkezhet már probléma.
Javasolt megoldás: Az új hűtőket részesítjük előnybeni.
Főleg a régebbi darabok esetében, mivel a régi bontott vízhűtők
megbízhatósága kétes.
Alkatrész: Gyújtás
Hiba: Ha nincs szikra akkor trafó vagy gyújtásmodul.
Nehéz biztonsággal megállapítani, hogy melyik romlott el, viszont ha
egyik pillanatról a másikra történt lépett elő a hiba és azóta
egyszer se indult be az autó akkor nagy valószínűséggel trafó. De akár egy rosszul elvégzett motormosás is
okozhatja a bajt. Akár lehet az elosztó fedél kopása, vagy az
elektronika elöregedése is probléma.
Javasolt megoldás: Vásároljunk bontott elosztó fejet,
vagy az esetleges hibás alkatrészt akár újonnan is.
Alkatrész: Főrelé
Hiba: A relében a forrasztások elengednek, az autó nem indul.
Eleinte csak egyszer-egyszer, majd a teljes halál.
Javasolt megoldás: Bontott főrelét tudunk adni.
Alkatrész: Féltengely
Hiba: A benne lévő csapágyak idővel elkopnak,
futásteljesítménytől függően. A kanyarban hallható kattanó
hangokból lehet a külső féltengelycsukló hibájára következtetni.
Viszont gázadásnál történő kormány remegés - rázás esetén a belső
féltengelycsukló lesz nagy valószínűséggel a hiba forrása. Sajnos van, hogy ha nagyon
nem figyelt az előző tulaj, akkor a féltengely közepén képes eltörni
maga az egész tengely, főleg a gumi alatt.
Javasolt megoldás: Ha a rúd tört el, akkor bontott,
bevizsgált - sok esetben felújított - féltengelyt adunk. Ha a külső
csukló, akkor új utángyártott újat javasoljuk. Belső csukló esetén,
mivel nem létezik új utángyártott, ezért a bontott jó állapotú a
keresett alkatrész.
Alkatrész: Féknyereg
Hiba: Az elsők általában szakszerűtlen szerelés miatt mennek
csak tönkre, vagy ha extrém sokat állt az autó szabad téren, és a
rozsda kikezdte a tömítéseket. A hátsó viszont jellemző probléma,
mivel oda a fékerő kis százaléka jut csak el, ezért hajlamos a
dugattyú "beállni", és a nyereg összerohadni.
Javasolt megoldás: Legtöbb típusnál teljesen felújított féknyergeket árulunk
raktárról.
Alkatrész: Kipufogó
Hiba: A só és a hő egyaránt dolgozik azon, hogy rozsdásodjon
a kipufogó. Általában ez is a probléma oka 99%-ban.
Javasolt megoldás: Leginkább az új utángyártott kipufogót
tudjuk ajánlani, de lehetőség van bontott gyári, és új gyári
beszerzésére is nálunk.
Alkatrész: Váltó olaj
Hiba: Illendő időnként lecserélni. 96-IG a Honda a 10w40
motorolajat javasolja, utána viszont szigorúan az MTF (automata
esetén ATF) GYÁRI HONDA váltóolajat.
Javasolt megoldás: Kimérve kínáljuk a gyári váltóolajat (
7000Ft/liter ).
Alkatrész: Szervo olaj
Hiba: Illendő időnként lecserélni. Nagyon fontos, hogy csak
gyári olajat rakjunk bele, mert egyébként várható a szervo gyors
tönkremenetele.
Javasolt megoldás: 1 literes kiszerelésben áruljuk a gyári
olajat. Fontos tudni, hogy a gyári szervo olaj SÁRGA színű, ellenben
a piacon kapható piros olajakkal szemben.
Alkatrész: Szilentek
Hiba: A gumi szilentek az idő folyamán kikeményednek,
megrepedeznek, és a folyamatos terhelés hatására egy idő után
cserére szorulnak. Ennek jele az autó stabilitásának romlása. Érdemes
időnként átnézni.
Javasolt megoldás: Bontottat nem is lehetséges adni, és nem
is javasolt megpróbálni kiszerelni. Új szilenteket raktárról kínálunk, gyári újat, és új utángyártottat.
Alkatrész: Javító ívek
Hiba: Kis hiba, de nagy bajt okoz. Ha nem takarítjuk
megfelelően a kerékjárati íveket, főleg téli sós utak után, és
hagyjuk a küszöbnél a takaró alá felgyülemleni a sárt, akkor bizony
rohadásnak indul a hátsó ív körbe, akár a küszöböt is
veszélyeztetve.
Javasolt megoldás: Foltozgatni nincs sok értelme, mert
ideiglenes megoldás lesz csak, érdemes utángyártott javítóívekkel
lecserélni az íveket, ha azok már elporladtak. Raktárról kínáljuk
őket.
Alkatrész: Motortartó bakok
Hiba: A gumi szilentekhez
hasonló a probléma. Az idő nem barátja a gumi alkatrészeknek, és
ugye a motor folyamatos mozgása is ellene dolgozik. Kirepedeznek,
majd elszakadnak. Motortartó bak esetén ezt kopogásból, rángatásról
vehetjük észre. Érdemes álló helyzetben, nyitott motorháztetővel
megnézni, hogy mekkorát "bólint" a motor.
Javasolt megoldás: Új gyári és új utángyártott valamint
bontott motortartó bakok
raktáron.
Alkatrész: Váltó
Hiba: Mint a legtöbb autónál, általában a sportos használat
miatt szoktak nyeles tengely csapágyasak lenni, illetve a
félreváltások miatt a szinkronok szoktak sérülni. Sok esetben
olcsóbb egy bontott jó állapotú váltó, mint felújítani.
Javasolt megoldás: Bontott jó állapotú váltók raktáron,
illetve felújításhoz szükséges alkatrészeket is kínálunk.
Alkatrész: Lambda szonda
Hiba: A kipufogó gázt méri, ezért folyamatos hő terhelésnek
van kitéve. Esetleges olajfogyasztás még tovább ronthat az
állapotán. Illetve esetleges leömlő cserénél, nem biztos, hogy kijön
a régiből, és beletörik. (erre érdemes figyelni csak lambda cserekor
is)
Javasolt megoldás: Új utángyártot lambdaszondát nem
javasoljuk (rendelni tudunk,ha kell) gyári új, vagy bontott lambdaszondákat
ajánljuk.
Alkatrész: Belső kilincs és
külső kilincs
Hiba: A belső és külső kilincs hajlamos a törésre.
Javasolt megoldás: Bontott jó állapotút kínálunk
raktárról, vagy gyári újat.
Alkatrész: Elektromos
ablakemelő
Hiba: A kikopásra hajlamos alkatrész, sok esetben zöröghet
félig leeresztett ablaknál, illetve kifelé tolhatja az üveget. Ennek
egyik oka, hogy a kosz megszorul a vezető sínben, és az károsítja a
szerkezetet.
Javasolt megoldás: Bontott jó állapotút kínálunk
raktárról, vagy gyári újat.
Alkatrész: Fűtőmotor
Hiba: Fűtés bekapcsolásakor eleinte kicsit duruzsol, majd
idővel zörgő hangot hallat, majd pedig abszolút nem működik.
Javasolt megoldás: Bontott jó állapotút kínálunk raktárról,
vagy gyári újat.
Alkatrész: Kormánymű
Hiba: A kormányzás nehéz lesz, és elfolyik a szervo olaj.
Javasolt megoldás: Bontott jó állapotú kormányműveket
kínálunk raktárról.
Alkatrész: Leömlő 1.5 vtec
Hiba: Leginkább az 1.5vtec leömlője (melyben benne a katalizátor is)
szokott elrepedni.
Javasolt megoldás: Bontott jó állapotút kínálunk raktárról.
(gyári új ára 200 000 forint felett van)
Alkatrész: Pótféklámpa
Hiba: Eltörik.
Javasolt megoldás: Bontott jó állapotút kínálunk raktárról,
vagy új gyárit.
Alkatrész: Csomagtér ajtó zárszerkezet és
teleszkóp
Hiba: A sok nyitás hatására tudnak gyengülni, így közel 20 év
után.
Javasolt megoldás: Bontott jó állapotút kínálunk raktárról,
vagy új gyárit.
Alkatrész: Ablaktörlő
szerkezet
Hiba: A sokat futott daraboknál ki tud kopni a szerkezet, és
lötyöghet.
Javasolt megoldás: Bontott jó állapotút kínálunk raktárról,
vagy új gyárit.
Alkatrész: Fűtés előtét
ellenálás
Hiba: Nem megy a fűtőmotor alacsony fordulaton (eleinte 1-es
állapotban majd 2, és így tovább...)
Javasolt megoldás: Utángyártott újat kínálunk.
HONDA Civic
2001 - 2005
Az összes Honda modellre elmondható, hogy
nagyon magas minőséget képvisel, minden
megbízhatósági statisztikát vezet, még a németek által
készítetteket is. Tehát nehéz olyan dolgot mondani a Hondánál hogy
típushiba, inkább szerencsés kifejezés azt mondani, hogy sűrűbben
keresett alkatrész, melyek leginkább az autók kora,
futásteljesítménye, és esetleges törések miatt jelentkezik. Elég
régóta vagyunk a piacon ahhoz, hogy reális képet kapjunk arról
milyen alkatrészek fogynak nagyobb számban.
Alkatrész: Elektromos
ablakemelő
Hiba: A kikopásra hajlamos alkatrész, sok esetben zöröghet
félig leeresztett ablaknál, illetve kifelé tolhatja az üveget. Ennek
egyik oka, hogy a kosz megszorul a vezető sínben, és az károsítja a
szerkezetet.
Javasolt megoldás: Bontott jó állapotút kínálunk
raktárról, mivel a gyári új ára igen magas, utángyártott pedig nem
létezik hozzá.
Alkatrész: Fűtőmotor
Hiba: Fűtés bekapcsolásakor eleinte kicsit duruzsol, majd
idővel zörgő hangot hallat, majd pedig abszolút nem működik.
Javasolt megoldás: Bontott jó állapotút kínálunk raktárról,
vagy gyári újat.
Alkatrész: Fűtés állító
Hiba: Fűtés csap, vagy a fűtés ház szorulása miatt a
fűtésállító panel eltörik. Jó esetben csak a bowden megnyúlik.
Javasolt megoldás: Bontott jó állapotút kínálunk raktárról,
vagy gyári újat (bár utóbbinak elég magas ára van, utángyártott
pedig nincs).
Alkatrész: EGR szelep
Hiba: Eltömődik, tönkre megy.
Javasolt megoldás: Bontott jó állapotút kínálunk raktárról,
vagy gyári újat.
Alkatrész: Katalizátor és hő
védő lemeze
Hiba: Eltömődik, eltörik, elrozsdásodik, tönkre megy.
Javasolt megoldás: Bontott jó állapotút kínálunk raktárról,
vagy gyári újat.
Alkatrész: Lambda szonda
Hiba: A kipufogó gázt méri, ezért folyamatos hő terhelésnek
van kitéve. Esetleges olajfogyasztás még tovább ronthat az
állapotán. Illetve esetleges leömlő cserénél, nem biztos, hogy kijön
a régiből, és beletörik. (erre érdemes figyelni csak lambda cserekor
is)
Javasolt megoldás: Új utángyártot lambdaszondát nem
javasoljuk (rendelni tudunk,ha kell) gyári új, vagy bontott lambdaszondákat
ajánljuk.
Alkatrész: Féknyereg
Hiba: Az elsők általában szakszerűtlen szerelés miatt mennek
csak tönkre, vagy ha extrém sokat állt az autó szabad téren, és a
rozsda kikezdte a tömítéseket. A hátsó viszont jellemző probléma,
mivel oda a fékerő kis százaléka jut csak el, ezért hajlamos a
dugattyú "beállni", és a nyereg összerohadni.
Javasolt megoldás: Legtöbb típusnál teljesen felújított féknyergeket árulunk
raktárról.
Alkatrész: Váltó
Hiba: Mint a legtöbb autónál, általában a sportos használat
miatt szoktak nyeles tengely csapágyasak lenni, illetve a
félreváltások miatt a szinkronok szoktak sérülni. Sok esetben
olcsóbb egy bontott jó állapotú váltó, mint felújítani.
Javasolt megoldás: Bontott jó állapotú váltók raktáron,
illetve felújításhoz szükséges alkatrészeket is kínálunk.
Alkatrész: Hátsó ablaktörlő
kar
Hiba: Letörik általában a tulajok.
Javasolt megoldás: Utángyártott újat kínálunk raktárról.
Alkatrész: Hátsó szárny,
toldatok.
Hiba: Design... a Type-R hátsó szárnya sokat dob az autó
megjelenésén. Illetve a műanyag toldatok körbe. Rengeteget adunk el.
Javasolt megoldás: Bontott jó állapotút kínálunk raktárról,
vagy gyári újat.
HONDA Civic
2006 - 2012
Az összes Honda modellre elmondható, hogy
nagyon magas minőséget képvisel, minden
megbízhatósági statisztikát vezet, még a németek által
készítetteket is. Tehát nehéz olyan dolgot mondani a Hondánál hogy
típushiba, inkább szerencsés kifejezés azt mondani, hogy sűrűbben
keresett alkatrész, melyek leginkább az autók kora,
futásteljesítménye, és esetleges törések miatt jelentkezik. Elég
régóta vagyunk a piacon ahhoz, hogy reális képet kapjunk arról
milyen alkatrészek fogynak nagyobb számban.
Alkatrész: Díszrács
Hiba: Két esetben keresik, egyrészt ha koccanásos baleset
áldozata lett, illetve, ha az egybefüggő lámpasor közepére szeretnék
a sportos méhsejt mintás rácsot betenni.
Javasolt megoldás: Bontott jó állapotút kínálunk raktárról,
vagy gyári újat. Fontos megjegyezni, hogy ha csak a külső esztétika
jegyében szeretné lecserélni, akkor mi a régit (ha nem törött)
beszámoljuk.
Alkatrész: Lengéscsillapító
porvédője
Hiba: Szétszakad.
Javasolt megoldás: Gyári újat kínálunk és javasoljuk is
egyaránt.
Alkatrész: Külső kilincs
Hiba: A sok nyitás, erős rángatást nehezen tűri a szerkezet.
Javasolt megoldás: Bontott jó állapotút kínálunk raktárról,
vagy gyári újat.
Alkatrész: Váltó gomb,
kárpitok, könyöklő
Hiba: Használtan során bekövetkezett kopás miatt keresik.
Javasolt megoldás: Bontott jó állapotút kínálunk raktárról,
vagy gyári újat.
Alkatrész: Oldalsó takaró
ívek
Hiba: Letörik általában koccanásos balesetekkor.
Javasolt megoldás: Bontott jó állapotút kínálunk raktárról,
vagy gyári újat.
|