Üdvözöljük a Csepeli Honda bontó egyik oldalán, ez az oldal kimondottan a Honda Civic tulajdonosoknak, lehetséges vásárlóknak és ennek a típusnak az érdeklődői részére készült. Igyekszünk bemutatni a modelleket és felsorolni, milyen hibák fordulnak, fordulhatnak elő , itt szeretném azonban kiemelni, hogy a Honda összes típusa és modellje híresen jó minőségű és bátran javaslom , javasoljuk mindenkinek, aki magas minőséget keres.

Most már több mint 20éve foglalkozzunk Honda alkatrészek kereskedelmével erről bővebben itt olvashat: www.csepelihondabonto.hu
 

Esetleg más Honda modellekről is szeretne hasonló cikket olvasni, akkor kattintson a kívánt linkekre:

 




Amennyiben tovább klikkelt valamelyik saját további oldalunkra akkor köszönöm, ha pedig most ezt a sort olvassa akkor is köszönöm, hogy végigolvasta bemutatkozásunkat és hogy felkeltette érdeklődését amit itt olvasott. Ezen dolgozunk hosszú évek óta.

 


Amennyiben alkatrészre van szüksége, kérjük keressen meg minket az alábbi elérhetőségek egyikén. Javasoljuk, hogy lentebb felsorolt "típushibákat" olvassa át, hátha megoldást talál problémájára, melyre esetleg sok helyen nem tudtak megoldást kínálni. Autóvásárlás előtt, és után is érdemes átfutni, milyen hibák jöhetnek elő a Honda Civic típusoknál.

Hondás Garázs a Csepeli Honda Bontó

Címünk: 1214 Budapest XXI. ker. (Csepel) II. Rákoczi Ferenc út 185.

Mobil telefonszám: +36 20 945 2242 Vonalas telefonszám: +36 1 769 01 44

Weboldalunk: www.csepelihondabonto.hu

Vagy keress minket Facebookon!


Ha tetszik oldalunk, és szeretnél új hírekről, érdekességekről, akciókról értesülni, kattints a Tetszik gombra! Köszönjük!




 

 

Az összes Honda modellre elmondható, hogy nagyon magas minőséget képvisel, minden megbízhatósági statisztikát vezet, még a németek által készítetteket is. Tehát nehéz olyan dolgot mondani a Hondánál hogy típushiba, inkább szerencsés kifejezés azt mondani, hogy sűrűbben keresett alkatrész, melyek leginkább az autók kora, futásteljesítménye, és esetleges törések miatt jelentkezik. Elég régóta vagyunk a piacon ahhoz, hogy reális képet kapjunk arról milyen alkatrészek fogynak nagyobb számban.

 

 

HONDA Civic
1988-1991
 


 


Alkatrész:
vízhűtő
Hiba: Általában kisebb balesetek, illetve az útfelületről felpattanó kavicsok áldozatai. Korosabb (20 év körüli) darabok esetén anyagfáradás miatt is jelentkezhet már probléma.
Javasolt megoldás: Az új hűtőket részesítjük előnybeni. Főleg a régebbi darabok esetében, mivel a régi bontott vízhűtők megbízhatósága kétes.

 

 

Alkatrész: Gyújtás
Hiba:  Ha nincs szikra akkor trafó vagy gyújtásmodul. Nehéz biztonsággal megállapítani, hogy melyik romlott el, viszont ha egyik pillanatról a másikra történt lépett elő a hiba és azóta egyszer se indult be az autó akkor nagy valószínűséggel trafó. De akár egy rosszul elvégzett motormosás is okozhatja a bajt. Akár lehet az elosztó fedél kopása, vagy az elektronika elöregedése is probléma.
Javasolt megoldás: Vásároljunk bontott elosztó fejet, vagy az esetleges hibás alkatrészt akár újonnan is.

 

Alkatrész: Főrelé
Hiba: A relében a forrasztások elengednek, az autó nem indul. Eleinte csak egyszer-egyszer, majd a teljes halál.
Javasolt megoldás: Bontott főrelét tudunk adni.

 

 

Alkatrész: Féltengely
Hiba: A benne lévő csapágyak idővel elkopnak, futásteljesítménytől függően. A kanyarban hallható kattanó hangokból lehet a külső féltengelycsukló hibájára következtetni. Viszont gázadásnál történő kormány remegés - rázás esetén a belső féltengelycsukló lesz nagy valószínűséggel a hiba forrása. Sajnos van, hogy ha nagyon nem figyelt az előző tulaj, akkor a féltengely közepén képes eltörni maga az egész tengely, főleg a gumi alatt.
Javasolt megoldás: Ha a rúd tört el, akkor bontott, bevizsgált - sok esetben felújított - féltengelyt adunk. Ha a külső csukló, akkor új utángyártott újat javasoljuk. Belső csukló esetén, mivel nem létezik új utángyártott, ezért a bontott jó állapotú a keresett alkatrész.

 

 

Alkatrész: Féknyereg
Hiba: Az elsők általában szakszerűtlen szerelés miatt mennek csak tönkre, vagy ha extrém sokat állt az autó szabad téren, és a rozsda kikezdte a tömítéseket. A hátsó viszont jellemző probléma, mivel oda a fékerő kis százaléka jut csak el, ezért hajlamos a dugattyú "beállni", és a nyereg összerohadni.
Javasolt megoldás: Legtöbb típusnál teljesen felújított féknyergeket árulunk raktárról.

 

 

Alkatrész: Kipufogó
Hiba: A só és a hő egyaránt dolgozik azon, hogy rozsdásodjon a kipufogó. Általában ez is a probléma oka 99%-ban.
Javasolt megoldás: Leginkább az új utángyártott kipufogót tudjuk ajánlani, de lehetőség van bontott gyári, és új gyári beszerzésére is nálunk.

 

 

Alkatrész: Váltó olaj
Hiba: Illendő időnként lecserélni. 96-IG a Honda a 10w40 motorolajat javasolja, utána viszont szigorúan az MTF (automata esetén ATF) GYÁRI HONDA váltóolajat.
Javasolt megoldás: Kimérve kínáljuk a gyári váltóolajat.

 

 

Alkatrész: Szilentek
Hiba: A gumi szilentek az idő folyamán kikeményednek, megrepedeznek, és a folyamatos terhelés hatására egy idő után cserére szorulnak. Ennek jele az autó stabilitásának romlása. Érdemes időnként átnézni.
Javasolt megoldás: Bontottat nem is lehetséges adni, és nem is javasolt megpróbálni kiszerelni. Új szilenteket raktárról kínálunk, gyári újat, és új utángyártottat.

 

Alkatrész: Első gátlók és rugók
Hiba: A gátlók és rugók a rossz utak áldozatai. Általában a nagyon-nagyon sokat futott daraboknál jelentkezik a két alkatrész együttes tönkremenetele, vagy akár a rugó törése, melyre ültető rugókkal sokan "rásegítenek".
Javasolt megoldás: Új lengéscsillapítókat, új rugókat, vagy akár komplett gátlókat adunk általában. Kérésre persze van válogatott bontott is.

 

 

HONDA Civic
1992 - 1995
 

Az összes Honda modellre elmondható, hogy nagyon magas minőséget képvisel, minden megbízhatósági statisztikát vezet, még a németek által készítetteket is. Tehát nehéz olyan dolgot mondani a Hondánál hogy típushiba, inkább szerencsés kifejezés azt mondani, hogy sűrűbben keresett alkatrész, melyek leginkább az autók kora, futásteljesítménye, és esetleges törések miatt jelentkezik. Elég régóta vagyunk a piacon ahhoz, hogy reális képet kapjunk arról milyen alkatrészek fogynak nagyobb számban.

 


 

Alkatrész: vízhűtő
Hiba: Általában kisebb balesetek, illetve az útfelületről felpattanó kavicsok áldozatai. Korosabb (20 év körüli) darabok esetén anyagfáradás miatt is jelentkezhet már probléma.
Javasolt megoldás: Az új hűtőket részesítjük előnybeni. Főleg a régebbi darabok esetében, mivel a régi bontott vízhűtők megbízhatósága kétes.

 

 

Alkatrész: Gyújtás
Hiba:  Ha nincs szikra akkor trafó vagy gyújtásmodul. Nehéz biztonsággal megállapítani, hogy melyik romlott el, viszont ha egyik pillanatról a másikra történt lépett elő a hiba és azóta egyszer se indult be az autó akkor nagy valószínűséggel trafó. De akár egy rosszul elvégzett motormosás is okozhatja a bajt. Akár lehet az elosztó fedél kopása, vagy az elektronika elöregedése is probléma.
Javasolt megoldás: Vásároljunk bontott elosztó fejet, vagy az esetleges hibás alkatrészt akár újonnan is.

 

Alkatrész: Főrelé
Hiba: A relében a forrasztások elengednek, az autó nem indul. Eleinte csak egyszer-egyszer, majd a teljes halál.
Javasolt megoldás: Bontott főrelét tudunk adni.

 

 

Alkatrész: Féltengely
Hiba: A benne lévő csapágyak idővel elkopnak, futásteljesítménytől függően. A kanyarban hallható kattanó hangokból lehet a külső féltengelycsukló hibájára következtetni. Viszont gázadásnál történő kormány remegés - rázás esetén a belső féltengelycsukló lesz nagy valószínűséggel a hiba forrása. Sajnos van, hogy ha nagyon nem figyelt az előző tulaj, akkor a féltengely közepén képes eltörni maga az egész tengely, főleg a gumi alatt.
Javasolt megoldás: Ha a rúd tört el, akkor bontott, bevizsgált - sok esetben felújított - féltengelyt adunk. Ha a külső csukló, akkor új utángyártott újat javasoljuk. Belső csukló esetén, mivel nem létezik új utángyártott, ezért a bontott jó állapotú a keresett alkatrész.

 

 

Alkatrész: Féknyereg
Hiba: Az elsők általában szakszerűtlen szerelés miatt mennek csak tönkre, vagy ha extrém sokat állt az autó szabad téren, és a rozsda kikezdte a tömítéseket. A hátsó viszont jellemző probléma, mivel oda a fékerő kis százaléka jut csak el, ezért hajlamos a dugattyú "beállni", és a nyereg összerohadni.
Javasolt megoldás: Legtöbb típusnál teljesen felújított féknyergeket árulunk raktárról.

 

 

Alkatrész: Kipufogó
Hiba: A só és a hő egyaránt dolgozik azon, hogy rozsdásodjon a kipufogó. Általában ez is a probléma oka 99%-ban.
Javasolt megoldás: Leginkább az új utángyártott kipufogót tudjuk ajánlani, de lehetőség van bontott gyári, és új gyári beszerzésére is nálunk.

 

 

Alkatrész: Váltó olaj
Hiba: Illendő időnként lecserélni. 96-IG a Honda a 10w40 motorolajat javasolja, utána viszont szigorúan az MTF (automata esetén ATF) GYÁRI HONDA váltóolajat.
Javasolt megoldás: Kimérve kínáljuk a gyári váltóolajat.

 

 

Alkatrész: Szervo olaj
Hiba: Illendő időnként lecserélni. Nagyon fontos, hogy csak gyári olajat rakjunk bele, mert egyébként várható a szervo gyors tönkremenetele.
Javasolt megoldás: 1 literes kiszerelésben áruljuk a gyári olajat. Fontos tudni, hogy a gyári szervo olaj SÁRGA színű, ellenben a piacon kapható piros olajakkal szemben.

 

 

Alkatrész: Szilentek
Hiba: A gumi szilentek az idő folyamán kikeményednek, megrepedeznek, és a folyamatos terhelés hatására egy idő után cserére szorulnak. Ennek jele az autó stabilitásának romlása. Érdemes időnként átnézni.
Javasolt megoldás: Bontottat nem is lehetséges adni, és nem is javasolt megpróbálni kiszerelni. Új szilenteket raktárról kínálunk, gyári újat, és új utángyártottat.

 

 

Alkatrész: Kilincs, kesztyűtartó
Hiba: A sok nyitás hatására a külső és a belső kilincs egyaránt hajlamos eltörni, illetve autó feltörések áldozatai. A kesztyűtartó viszont rendszeresen törik a gyenge kilincs szerkezet miatt.
Javasolt megoldás: Bontott kilincsek raktáron. Kesztyűtartóval kapcsolatban viszont érdemes előbb telefonálni.

 

 

Alkatrész: Javító ívek
Hiba: Kis hiba, de nagy bajt okoz. Ha nem takarítjuk megfelelően a kerékjárati íveket, főleg téli sós utak után, és hagyjuk a küszöbnél a takaró alá felgyülemleni a sárt, akkor bizony rohadásnak indul a hátsó ív körbe, akár a küszöböt is veszélyeztetve.
Javasolt megoldás: Foltozgatni nincs sok értelme, mert ideiglenes megoldás lesz csak, érdemes utángyártott javítóívekkel lecserélni az íveket, ha azok már elporladtak. Raktárról kínáljuk őket.

 

 

Alkatrész: Motortartó bakok
Hiba: A gumi szilentekhez hasonló a probléma. Az idő nem barátja a gumi alkatrészeknek, és ugye a motor folyamatos mozgása is ellene dolgozik. Kirepedeznek, majd elszakadnak. Motortartó bak esetén ezt kopogásból, rángatásról vehetjük észre. Érdemes álló helyzetben, nyitott motorháztetővel megnézni, hogy mekkorát "bólint" a motor.
Javasolt megoldás: Új gyári és új utángyártott valamint bontott motortartó bakok raktáron.

 

 

Alkatrész: Váltó
Hiba: Mint a legtöbb autónál, általában a sportos használat miatt szoktak nyeles tengely csapágyasak lenni, illetve a félreváltások miatt a szinkronok szoktak sérülni. Sok esetben olcsóbb egy bontott jó állapotú váltó, mint felújítani.
Javasolt megoldás: Bontott jó állapotú váltók raktáron, illetve felújításhoz szükséges alkatrészeket is kínálunk.

 

 

Alkatrész: Lambda szonda
Hiba: A kipufogó gázt méri, ezért folyamatos hő terhelésnek van kitéve. Esetleges olajfogyasztás még tovább ronthat az állapotán. Illetve esetleges leömlő cserénél, nem biztos, hogy kijön a régiből, és beletörik. (erre érdemes figyelni csak lambda cserekor is)
Javasolt megoldás: Új utángyártot lambdaszondát nem javasoljuk (rendelni tudunk,ha kell) gyári új, vagy bontott lambdaszondákat ajánljuk.

 

 

 

HONDA Civic
1996 - 2000

 "Japán - béka lámpás"

 

 

Az összes Honda modellre elmondható, hogy nagyon magas minőséget képvisel, minden megbízhatósági statisztikát vezet, még a németek által készítetteket is. Tehát nehéz olyan dolgot mondani a Hondánál hogy típushiba, inkább szerencsés kifejezés azt mondani, hogy sűrűbben keresett alkatrész, melyek leginkább az autók kora, futásteljesítménye, és esetleges törések miatt jelentkezik. Elég régóta vagyunk a piacon ahhoz, hogy reális képet kapjunk arról milyen alkatrészek fogynak nagyobb számban.

 

 

 

Alkatrész: vízhűtő
Hiba: Általában kisebb balesetek, illetve az útfelületről felpattanó kavicsok áldozatai. Korosabb (20 év körüli) darabok esetén anyagfáradás miatt is jelentkezhet már probléma.
Javasolt megoldás: Az új hűtőket részesítjük előnybeni. Főleg a régebbi darabok esetében, mivel a régi bontott vízhűtők megbízhatósága kétes.

 

 

Alkatrész: Gyújtás
Hiba:  Ha nincs szikra akkor trafó vagy gyújtásmodul. Nehéz biztonsággal megállapítani, hogy melyik romlott el, viszont ha egyik pillanatról a másikra történt lépett elő a hiba és azóta egyszer se indult be az autó akkor nagy valószínűséggel trafó. De akár egy rosszul elvégzett motormosás is okozhatja a bajt. Akár lehet az elosztó fedél kopása, vagy az elektronika elöregedése is probléma.
Javasolt megoldás: Vásároljunk bontott elosztó fejet, vagy az esetleges hibás alkatrészt akár újonnan is.

 

Alkatrész: Főrelé
Hiba: A relében a forrasztások elengednek, az autó nem indul. Eleinte csak egyszer-egyszer, majd a teljes halál.
Javasolt megoldás: Bontott főrelét tudunk adni.

 

 

Alkatrész: Féltengely
Hiba: A benne lévő csapágyak idővel elkopnak, futásteljesítménytől függően. A kanyarban hallható kattanó hangokból lehet a külső féltengelycsukló hibájára következtetni. Viszont gázadásnál történő kormány remegés - rázás esetén a belső féltengelycsukló lesz nagy valószínűséggel a hiba forrása. Sajnos van, hogy ha nagyon nem figyelt az előző tulaj, akkor a féltengely közepén képes eltörni maga az egész tengely, főleg a gumi alatt.
Javasolt megoldás: Ha a rúd tört el, akkor bontott, bevizsgált - sok esetben felújított - féltengelyt adunk. Ha a külső csukló, akkor új utángyártott újat javasoljuk. Belső csukló esetén, mivel nem létezik új utángyártott, ezért a bontott jó állapotú a keresett alkatrész.

 

 

Alkatrész: Féknyereg
Hiba: Az elsők általában szakszerűtlen szerelés miatt mennek csak tönkre, vagy ha extrém sokat állt az autó szabad téren, és a rozsda kikezdte a tömítéseket. A hátsó viszont jellemző probléma, mivel oda a fékerő kis százaléka jut csak el, ezért hajlamos a dugattyú "beállni", és a nyereg összerohadni.
Javasolt megoldás: Legtöbb típusnál teljesen felújított féknyergeket árulunk raktárról.

 

 

Alkatrész: Kipufogó
Hiba: A só és a hő egyaránt dolgozik azon, hogy rozsdásodjon a kipufogó. Általában ez is a probléma oka 99%-ban.
Javasolt megoldás: Leginkább az új utángyártott kipufogót tudjuk ajánlani, de lehetőség van bontott gyári, és új gyári beszerzésére is nálunk.

 

 

Alkatrész: Váltó olaj
Hiba: Illendő időnként lecserélni. 96-IG a Honda a 10w40 motorolajat javasolja, utána viszont szigorúan az MTF (automata esetén ATF) GYÁRI HONDA váltóolajat.
Javasolt megoldás: Kimérve kínáljuk a gyári váltóolajat.

 

 

Alkatrész: Szervo olaj
Hiba: Illendő időnként lecserélni. Nagyon fontos, hogy csak gyári olajat rakjunk bele, mert egyébként várható a szervo gyors tönkremenetele.
Javasolt megoldás: 1 literes kiszerelésben áruljuk a gyári olajat. Fontos tudni, hogy a gyári szervo olaj SÁRGA színű, ellenben a piacon kapható piros olajakkal szemben.

 

 

Alkatrész: Szilentek
Hiba: A gumi szilentek az idő folyamán kikeményednek, megrepedeznek, és a folyamatos terhelés hatására egy idő után cserére szorulnak. Ennek jele az autó stabilitásának romlása. Érdemes időnként átnézni.
Javasolt megoldás: Bontottat nem is lehetséges adni, és nem is javasolt megpróbálni kiszerelni. Új szilenteket raktárról kínálunk, gyári újat, és új utángyártottat.

 

 

Alkatrész: Javító ívek
Hiba: Kis hiba, de nagy bajt okoz. Ha nem takarítjuk megfelelően a kerékjárati íveket, főleg téli sós utak után, és hagyjuk a küszöbnél a takaró alá felgyülemleni a sárt, akkor bizony rohadásnak indul a hátsó ív körbe, akár a küszöböt is veszélyeztetve.
Javasolt megoldás: Foltozgatni nincs sok értelme, mert ideiglenes megoldás lesz csak, érdemes utángyártott javítóívekkel lecserélni az íveket, ha azok már elporladtak. Raktárról kínáljuk őket.

 

 

Alkatrész: Motortartó bakok
Hiba: A gumi szilentekhez hasonló a probléma. Az idő nem barátja a gumi alkatrészeknek, és ugye a motor folyamatos mozgása is ellene dolgozik. Kirepedeznek, majd elszakadnak. Motortartó bak esetén ezt kopogásból, rángatásról vehetjük észre. Érdemes álló helyzetben, nyitott motorháztetővel megnézni, hogy mekkorát "bólint" a motor.
Javasolt megoldás: Új gyári és új utángyártott valamint bontott motortartó bakok raktáron.

 

 

Alkatrész: Váltó
Hiba: Mint a legtöbb autónál, általában a sportos használat miatt szoktak nyeles tengely csapágyasak lenni, illetve a félreváltások miatt a szinkronok szoktak sérülni. Sok esetben olcsóbb egy bontott jó állapotú váltó, mint felújítani.
Javasolt megoldás: Bontott jó állapotú váltók raktáron, illetve felújításhoz szükséges alkatrészeket is kínálunk.

 

 

Alkatrész: Lambda szonda
Hiba: A kipufogó gázt méri, ezért folyamatos hő terhelésnek van kitéve. Esetleges olajfogyasztás még tovább ronthat az állapotán. Illetve esetleges leömlő cserénél, nem biztos, hogy kijön a régiből, és beletörik. (erre érdemes figyelni csak lambda cserekor is)
Javasolt megoldás: Új utángyártot lambdaszondát nem javasoljuk (rendelni tudunk,ha kell) gyári új, vagy bontott lambdaszondákat ajánljuk.

 

 

Alkatrész: Belső kilincs
Hiba: A belső kilincs hajlamos a törésre.
Javasolt megoldás: Bontott jó állapotút  kínálunk raktárról, vagy gyári újat.


 

Alkatrész: Elektromos ablakemelő
Hiba: A kikopásra hajlamos alkatrész, sok esetben zöröghet félig leeresztett ablaknál, illetve kifelé tolhatja az üveget. Ennek egyik oka, hogy a kosz megszorul a vezető sínben, és az károsítja a szerkezetet.
Javasolt megoldás: Bontott jó állapotút  kínálunk raktárról, vagy gyári újat.

 

 

Alkatrész: Fűtőmotor
Hiba: Fűtés bekapcsolásakor eleinte kicsit duruzsol, majd idővel zörgő hangot hallat, majd pedig abszolút nem működik.
Javasolt megoldás: Bontott jó állapotút kínálunk raktárról, vagy gyári újat.

 

 

Alkatrész: Kormánymű
Hiba: A kormányzás nehéz lesz, és elfolyik a szervo olaj.
Javasolt megoldás: Bontott jó állapotú kormányműveket kínálunk raktárról.

 

Alkatrész: Motorháztető nyitó bowden
Hiba: A nyitó végén lévő kallantyú letörik, vagy a bowden elszakad.
Javasolt megoldás: Bontott jó állapotút kínálunk raktárról, vagy új gyárit.

 

 

Alkatrész: Leömlő 1.5 vtec
Hiba: Leginkább az 1.5vtec leömlője (melyben benne a katalizátor is) szokott elrepedni.
Javasolt megoldás: Bontott jó állapotút kínálunk raktárról. (gyári új ára 200 000 forint felett van)

 

 

 

 

HONDA Civic
1996 - 2000

 "Angol Civic - Rover Civic"

 

 

Az összes Honda modellre elmondható, hogy nagyon magas minőséget képvisel, minden megbízhatósági statisztikát vezet, még a németek által készítetteket is. Tehát nehéz olyan dolgot mondani a Hondánál hogy típushiba, inkább szerencsés kifejezés azt mondani, hogy sűrűbben keresett alkatrész, melyek leginkább az autók kora, futásteljesítménye, és esetleges törések miatt jelentkezik. Elég régóta vagyunk a piacon ahhoz, hogy reális képet kapjunk arról milyen alkatrészek fogynak nagyobb számban.

 

 

 

Alkatrész: vízhűtő
Hiba: Általában kisebb balesetek, illetve az útfelületről felpattanó kavicsok áldozatai. Korosabb (20 év körüli) darabok esetén anyagfáradás miatt is jelentkezhet már probléma.
Javasolt megoldás: Az új hűtőket részesítjük előnybeni. Főleg a régebbi darabok esetében, mivel a régi bontott vízhűtők megbízhatósága kétes.

 

 

Alkatrész: Gyújtás
Hiba:  Ha nincs szikra akkor trafó vagy gyújtásmodul. Nehéz biztonsággal megállapítani, hogy melyik romlott el, viszont ha egyik pillanatról a másikra történt lépett elő a hiba és azóta egyszer se indult be az autó akkor nagy valószínűséggel trafó. De akár egy rosszul elvégzett motormosás is okozhatja a bajt. Akár lehet az elosztó fedél kopása, vagy az elektronika elöregedése is probléma.
Javasolt megoldás: Vásároljunk bontott elosztó fejet, vagy az esetleges hibás alkatrészt akár újonnan is.

 

Alkatrész: Főrelé
Hiba: A relében a forrasztások elengednek, az autó nem indul. Eleinte csak egyszer-egyszer, majd a teljes halál.
Javasolt megoldás: Bontott főrelét tudunk adni.

 

 

Alkatrész: Féltengely
Hiba: A benne lévő csapágyak idővel elkopnak, futásteljesítménytől függően. A kanyarban hallható kattanó hangokból lehet a külső féltengelycsukló hibájára következtetni. Viszont gázadásnál történő kormány remegés - rázás esetén a belső féltengelycsukló lesz nagy valószínűséggel a hiba forrása. Sajnos van, hogy ha nagyon nem figyelt az előző tulaj, akkor a féltengely közepén képes eltörni maga az egész tengely, főleg a gumi alatt.
Javasolt megoldás: Ha a rúd tört el, akkor bontott, bevizsgált - sok esetben felújított - féltengelyt adunk. Ha a külső csukló, akkor új utángyártott újat javasoljuk. Belső csukló esetén, mivel nem létezik új utángyártott, ezért a bontott jó állapotú a keresett alkatrész.

 

 

Alkatrész: Féknyereg
Hiba: Az elsők általában szakszerűtlen szerelés miatt mennek csak tönkre, vagy ha extrém sokat állt az autó szabad téren, és a rozsda kikezdte a tömítéseket. A hátsó viszont jellemző probléma, mivel oda a fékerő kis százaléka jut csak el, ezért hajlamos a dugattyú "beállni", és a nyereg összerohadni.
Javasolt megoldás: Legtöbb típusnál teljesen felújított féknyergeket árulunk raktárról.

 

 

Alkatrész: Kipufogó
Hiba: A só és a hő egyaránt dolgozik azon, hogy rozsdásodjon a kipufogó. Általában ez is a probléma oka 99%-ban.
Javasolt megoldás: Leginkább az új utángyártott kipufogót tudjuk ajánlani, de lehetőség van bontott gyári, és új gyári beszerzésére is nálunk.

 

 

Alkatrész: Váltó olaj
Hiba: Illendő időnként lecserélni. 96-IG a Honda a 10w40 motorolajat javasolja, utána viszont szigorúan az MTF (automata esetén ATF) GYÁRI HONDA váltóolajat.
Javasolt megoldás: Kimérve kínáljuk a gyári váltóolajat ( 7000Ft/liter ).

 

 

Alkatrész: Szervo olaj
Hiba: Illendő időnként lecserélni. Nagyon fontos, hogy csak gyári olajat rakjunk bele, mert egyébként várható a szervo gyors tönkremenetele.
Javasolt megoldás: 1 literes kiszerelésben áruljuk a gyári olajat. Fontos tudni, hogy a gyári szervo olaj SÁRGA színű, ellenben a piacon kapható piros olajakkal szemben.

 

 

Alkatrész: Szilentek
Hiba: A gumi szilentek az idő folyamán kikeményednek, megrepedeznek, és a folyamatos terhelés hatására egy idő után cserére szorulnak. Ennek jele az autó stabilitásának romlása. Érdemes időnként átnézni.
Javasolt megoldás: Bontottat nem is lehetséges adni, és nem is javasolt megpróbálni kiszerelni. Új szilenteket raktárról kínálunk, gyári újat, és új utángyártottat.

 

 

Alkatrész: Javító ívek
Hiba: Kis hiba, de nagy bajt okoz. Ha nem takarítjuk megfelelően a kerékjárati íveket, főleg téli sós utak után, és hagyjuk a küszöbnél a takaró alá felgyülemleni a sárt, akkor bizony rohadásnak indul a hátsó ív körbe, akár a küszöböt is veszélyeztetve.
Javasolt megoldás: Foltozgatni nincs sok értelme, mert ideiglenes megoldás lesz csak, érdemes utángyártott javítóívekkel lecserélni az íveket, ha azok már elporladtak. Raktárról kínáljuk őket.

 

 

Alkatrész: Motortartó bakok
Hiba: A gumi szilentekhez hasonló a probléma. Az idő nem barátja a gumi alkatrészeknek, és ugye a motor folyamatos mozgása is ellene dolgozik. Kirepedeznek, majd elszakadnak. Motortartó bak esetén ezt kopogásból, rángatásról vehetjük észre. Érdemes álló helyzetben, nyitott motorháztetővel megnézni, hogy mekkorát "bólint" a motor.
Javasolt megoldás: Új gyári és új utángyártott valamint bontott motortartó bakok raktáron.

 

 

Alkatrész: Váltó
Hiba: Mint a legtöbb autónál, általában a sportos használat miatt szoktak nyeles tengely csapágyasak lenni, illetve a félreváltások miatt a szinkronok szoktak sérülni. Sok esetben olcsóbb egy bontott jó állapotú váltó, mint felújítani.
Javasolt megoldás: Bontott jó állapotú váltók raktáron, illetve felújításhoz szükséges alkatrészeket is kínálunk.

 

 

Alkatrész: Lambda szonda
Hiba: A kipufogó gázt méri, ezért folyamatos hő terhelésnek van kitéve. Esetleges olajfogyasztás még tovább ronthat az állapotán. Illetve esetleges leömlő cserénél, nem biztos, hogy kijön a régiből, és beletörik. (erre érdemes figyelni csak lambda cserekor is)
Javasolt megoldás: Új utángyártot lambdaszondát nem javasoljuk (rendelni tudunk,ha kell) gyári új, vagy bontott lambdaszondákat ajánljuk.

 

 

Alkatrész: Belső kilincs és külső kilincs
Hiba: A belső és külső kilincs hajlamos a törésre.
Javasolt megoldás: Bontott jó állapotút  kínálunk raktárról, vagy gyári újat.


 

Alkatrész: Elektromos ablakemelő
Hiba: A kikopásra hajlamos alkatrész, sok esetben zöröghet félig leeresztett ablaknál, illetve kifelé tolhatja az üveget. Ennek egyik oka, hogy a kosz megszorul a vezető sínben, és az károsítja a szerkezetet.
Javasolt megoldás: Bontott jó állapotút  kínálunk raktárról, vagy gyári újat.

 

 

Alkatrész: Fűtőmotor
Hiba: Fűtés bekapcsolásakor eleinte kicsit duruzsol, majd idővel zörgő hangot hallat, majd pedig abszolút nem működik.
Javasolt megoldás: Bontott jó állapotút kínálunk raktárról, vagy gyári újat.

 

 

Alkatrész: Kormánymű
Hiba: A kormányzás nehéz lesz, és elfolyik a szervo olaj.
Javasolt megoldás: Bontott jó állapotú kormányműveket kínálunk raktárról.

 

 

Alkatrész: Leömlő 1.5 vtec
Hiba: Leginkább az 1.5vtec leömlője (melyben benne a katalizátor is) szokott elrepedni.
Javasolt megoldás: Bontott jó állapotút kínálunk raktárról. (gyári új ára 200 000 forint felett van)

 

 

Alkatrész: Pótféklámpa
Hiba: Eltörik.
Javasolt megoldás: Bontott jó állapotút kínálunk raktárról, vagy új gyárit.

 

 

Alkatrész: Csomagtér ajtó zárszerkezet és teleszkóp
Hiba: A sok nyitás hatására tudnak gyengülni, így közel 20 év után.
Javasolt megoldás: Bontott jó állapotút kínálunk raktárról, vagy új gyárit.

 

 

Alkatrész: Ablaktörlő szerkezet
Hiba: A sokat futott daraboknál ki tud kopni a szerkezet, és lötyöghet.
Javasolt megoldás: Bontott jó állapotút kínálunk raktárról, vagy új gyárit.

 

 

Alkatrész: Fűtés előtét ellenálás
Hiba: Nem megy a fűtőmotor alacsony fordulaton (eleinte 1-es állapotban majd 2, és így tovább...)
Javasolt megoldás: Utángyártott újat kínálunk.

 

 

 

HONDA Civic
2001 - 2005

 

 

 

Az összes Honda modellre elmondható, hogy nagyon magas minőséget képvisel, minden megbízhatósági statisztikát vezet, még a németek által készítetteket is. Tehát nehéz olyan dolgot mondani a Hondánál hogy típushiba, inkább szerencsés kifejezés azt mondani, hogy sűrűbben keresett alkatrész, melyek leginkább az autók kora, futásteljesítménye, és esetleges törések miatt jelentkezik. Elég régóta vagyunk a piacon ahhoz, hogy reális képet kapjunk arról milyen alkatrészek fogynak nagyobb számban.

 

 

 

Alkatrész: Elektromos ablakemelő
Hiba: A kikopásra hajlamos alkatrész, sok esetben zöröghet félig leeresztett ablaknál, illetve kifelé tolhatja az üveget. Ennek egyik oka, hogy a kosz megszorul a vezető sínben, és az károsítja a szerkezetet.
Javasolt megoldás: Bontott jó állapotút  kínálunk raktárról, mivel a gyári új ára igen magas, utángyártott pedig nem létezik hozzá.

 

 

Alkatrész: Fűtőmotor
Hiba: Fűtés bekapcsolásakor eleinte kicsit duruzsol, majd idővel zörgő hangot hallat, majd pedig abszolút nem működik.
Javasolt megoldás: Bontott jó állapotút kínálunk raktárról, vagy gyári újat.

 

 

Alkatrész: Fűtés állító
Hiba: Fűtés csap, vagy a fűtés ház szorulása miatt a fűtésállító panel eltörik. Jó esetben csak a bowden megnyúlik.
Javasolt megoldás: Bontott jó állapotút kínálunk raktárról, vagy gyári újat (bár utóbbinak elég magas ára van, utángyártott pedig nincs).

 

 

Alkatrész: EGR szelep
Hiba: Eltömődik, tönkre megy.
Javasolt megoldás: Bontott jó állapotút kínálunk raktárról, vagy gyári újat.

 

 

Alkatrész: Katalizátor és hő védő lemeze
Hiba: Eltömődik, eltörik, elrozsdásodik, tönkre megy.
Javasolt megoldás: Bontott jó állapotút kínálunk raktárról, vagy gyári újat.

 

 

Alkatrész: Lambda szonda
Hiba: A kipufogó gázt méri, ezért folyamatos hő terhelésnek van kitéve. Esetleges olajfogyasztás még tovább ronthat az állapotán. Illetve esetleges leömlő cserénél, nem biztos, hogy kijön a régiből, és beletörik. (erre érdemes figyelni csak lambda cserekor is)
Javasolt megoldás: Új utángyártot lambdaszondát nem javasoljuk (rendelni tudunk,ha kell) gyári új, vagy bontott lambdaszondákat ajánljuk.

 

 

Alkatrész: Féknyereg
Hiba: Az elsők általában szakszerűtlen szerelés miatt mennek csak tönkre, vagy ha extrém sokat állt az autó szabad téren, és a rozsda kikezdte a tömítéseket. A hátsó viszont jellemző probléma, mivel oda a fékerő kis százaléka jut csak el, ezért hajlamos a dugattyú "beállni", és a nyereg összerohadni.
Javasolt megoldás: Legtöbb típusnál teljesen felújított féknyergeket árulunk raktárról.

 

 

Alkatrész: Váltó
Hiba: Mint a legtöbb autónál, általában a sportos használat miatt szoktak nyeles tengely csapágyasak lenni, illetve a félreváltások miatt a szinkronok szoktak sérülni. Sok esetben olcsóbb egy bontott jó állapotú váltó, mint felújítani.
Javasolt megoldás: Bontott jó állapotú váltók raktáron, illetve felújításhoz szükséges alkatrészeket is kínálunk.

 

 

Alkatrész: Hátsó ablaktörlő kar
Hiba: Letörik általában a tulajok.
Javasolt megoldás: Utángyártott újat kínálunk raktárról.

 

 

Alkatrész: Hátsó szárny, toldatok.
Hiba: Design... a Type-R hátsó szárnya sokat dob az autó megjelenésén. Illetve a műanyag toldatok körbe. Rengeteget adunk el.
Javasolt megoldás: Bontott jó állapotút kínálunk raktárról, vagy gyári újat.

 

 

 

HONDA Civic
2006 - 2012

 

 

Az összes Honda modellre elmondható, hogy nagyon magas minőséget képvisel, minden megbízhatósági statisztikát vezet, még a németek által készítetteket is. Tehát nehéz olyan dolgot mondani a Hondánál hogy típushiba, inkább szerencsés kifejezés azt mondani, hogy sűrűbben keresett alkatrész, melyek leginkább az autók kora, futásteljesítménye, és esetleges törések miatt jelentkezik. Elég régóta vagyunk a piacon ahhoz, hogy reális képet kapjunk arról milyen alkatrészek fogynak nagyobb számban.

 

 

 

Alkatrész: Díszrács
Hiba: Két esetben keresik, egyrészt ha koccanásos baleset áldozata lett, illetve, ha az egybefüggő lámpasor közepére szeretnék a sportos méhsejt mintás rácsot betenni.
Javasolt megoldás: Bontott jó állapotút kínálunk raktárról, vagy gyári újat. Fontos megjegyezni, hogy ha csak a külső esztétika jegyében szeretné lecserélni, akkor mi a régit (ha nem törött) beszámoljuk.

 

 

 

Alkatrész: Lengéscsillapító porvédője
Hiba: Szétszakad.
Javasolt megoldás: Gyári újat kínálunk és javasoljuk is egyaránt.

 

 

 

Alkatrész: Külső kilincs
Hiba: A sok nyitás, erős rángatást nehezen tűri a szerkezet.
Javasolt megoldás: Bontott jó állapotút kínálunk raktárról, vagy gyári újat.

 

 

 

Alkatrész: Váltó gomb, kárpitok, könyöklő
Hiba: Használtan során bekövetkezett kopás miatt keresik.
Javasolt megoldás: Bontott jó állapotút kínálunk raktárról, vagy gyári újat.

 

 

 

Alkatrész: Oldalsó takaró ívek
Hiba: Letörik általában koccanásos balesetekkor.
Javasolt megoldás: Bontott jó állapotút kínálunk raktárról, vagy gyári újat.

 

 

 




 

 

 

 

 
Hondás Garázs a Csepeli Hondabontó

Címünk: 1214 Budapest XXI. ker. (Csepel) II. Rákoczi Ferenc út 185.
Mobil telefonszám: +36 20 945 2242
Vonalas telefonszám: +36 1 769 01 44